یکسره کار کردن یخچال ویرپول

مقالات

یکسره کار کردن یخچال ویرپول به یکی از مشکلات رایج این یخچال تبدیل شده است. اگر یخچال فریزر یا ساید بای ساید Whirlpool شما نیز دچار این مشکل شده است با ما همراه باشید تا علت یکسره کار کردن یخچال را به شما نشان دهیم.

یکسره کار کردن یخچال ویرپول

چرا یخچال ویرپول یکسره کار می کند؟

یخچال فریزر و ساید بای ساید Whirlpool به دلایل زیادی ممکن است چندین ساعت به صورت مداول و یکسره کار کند. منظور از کار کردن این است که موتور یا کمپرسور یخچال به صورت مداوم و یکسره روشن است و در حال سرما سازی می باشد.

آیا یکسره کار کردن برای یخچال ویرپول مشکلی ایجاد می کند؟

توجه کنید که باید موتور یخچال طبق استاندارد خاص برند یخچال کار کند. اگر میزان کار کردن موتور یا کمپرسور یخچال زیاد باشد باعث کاهش طول عمر موتور و حتی سوختن سریع موتور می شود.

البته در حالت هایی ممکن است تا 72 ساعت نیز مشکلی پیش نیاید اما بعد از 72 ساعت به احتمال 100% موتور خواهد سوخت.

زمانی که موتور یخچال بیش از 5 ساعت یکسره کار کرد لازم است که یخچال را از برق بیرون بکشید و با نمایندگی مجاز تعمیر یخچال ویرپول تماس بگیرید.

علت یکسره کار کردن یخچال ویرپول

از جمله مواردی که در یکسره کار کردن یخچال فریزر و ساید بای ساید ویرپول تاثیر زیادی دارند می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • خرابی موتور یا کمپرسور یخچال
  • کمبود گاز یخچال
  • کندانسور یخچال
  • خرابی هیتر یا المنت دیفراست
  • لاستیک دور درب یخچال
  • خرابی موتور فن اواپراتور
  • برد الکترونیکی اصلی دستگاه

خرابی موتور یا کمپرسور یخچال

موتور یا کمپرسور یخچال

اگر موتور یا کمپرسور یخچال ایراد داشته باشد باعث می شود که موتور بیشر و به صورت یکسره کار کند و استراحت نداشته باشد.

موتورهای یخچال اغلب 5 سال را خوب کار می کنند اما بعد از 8 سال دیگر نمی توان گفت موتور یا چه زمانی کار می کند. اگر همزمان با کار کردن یکسره موتور خیلی داغ شود (داغ شدن کمپرسور یخچال) باید یخچال بررسی شود و در صورت نیاز موتور تعویض شود.

کمبود گاز یخچال

کمبود گاز یخچال

دوستان عزیز توجه کنید که علائم کمبود گاز یخچال دو چیز می باشد:

  • فریزر سرما خوبی دارد اما یخچال گرم است.
  • موتور یکسره کار می کند اما سرمای لازمه را نمی تواند تولید نماید.

برای حل مشکل کافی است ابتدا علت نشتی گاز پیدا شود و نشتی گرفته شود و سپس گاز مخصوص یخچال وارد موتور شود. اگر بدون گرفتن نشتی شارژ گاز انجام شود در مدت زمان کوتاهی (چند ماه) مجددا گاز یخچال خالی می شود. برای شارژ گاز یخچال خود با ما تماس بگیرید.

کندانسور یخچال

کندانسور یخچال

احتمالا شما لوله های مشکی رنگ پشت یخچال را دیده اید. این لوله ها همان کندانسور یخچال می باشند. اگر لوله های کندانسور خیلی کثیف باشند و زیاد گرد و غبار گرفته باشند گاز نمی تواند گرمای خود را به محیط بدهد. در نتیجه گاز گرم وارد یخچال می شود.

گاز گرم سبب ایجاد هوای گرم می شود. در نتیجه دمای یخچال ممکن است بالا رود. این مشکل باعث می شود که یخچال به دمای تنظیم شده نرسد.

در نتیجه موتور یا کمپرسور یکسره کار می کند. پیشنهاد می کنیم که لوله های کندانسور را حتما تمیز کنید و اجازه ندهید گرد و غبار زیادی بر روی لوله ها جمع شود.

اما اگر فن کندانسور که اغلب در یخچال های ساید بای ساید وجود دارد خراب باشد گاز در لوله هاگرم باقی می ماند و وارد یخچال می شود. اگر فن کندانسور ایراد داشته باشد که اغلب موتور فن ایراد پیدا می کند و تیغه ها سالم می مانند لازم که موتور فن تعویض شود.

خرابی هیتر یا المنت دیفراست

خرابی هیتر یا المنت دیفراست

هیتر یا المنت دیفراست زمانی که خراب باشد یخ ها بر روی سطح اواپراتور جمع می شوند. هر چه قدر یخ بر روی اواپراتور جمع گردد و زیاد شود سرمای یخچال کم می شود. یعنی سرما نمی تواند وارد یخچال گردد.

زمانی که یخچال در حالت دیفراست یا یخ زدایی قرار می گیرد هیتر یا المنت با داغ شدن خود سبب آب شدن یخ های اواپراتور می شود.

در نتیجه چون دما یخچال بالا می رود موتور سعی می کند یکسره و بیشتر کار کند تا دمای یخچال را پایین بیاورد. اما چون هیتر یا المنت خراب است یخچال بر روی حالت دیفراست قرار نمی گیرد و داخل یخچال گرم می شود.

حتی ممکن است فن اواپراتور به یخ ها برخورد نماید و صدای آزار دهنده ای بدهد. برای حل مشکل کافی است هیتر یا المنت تعویض گردد.

لاستیک دور درب یخچال

لاستیک دور درب یخچال

لاستیک دور درب یخچال یکی دیگر از مواردی می باشد که در یکسره کار کردن یخچال ویرپول دخالت دارد. به این صورت که اگر حتی به اندازه نوک سوزن لاستیک دور درب یا مگنت (آهن ربا) درب مشکل داشته باشد باعث می شود سرما از یخچال خارج شود.

هر چه قدر سرما از یخچال خارج شود موتور سعی می کند سرمای خارج شده را جبران نماید. در نتیجه شما متوجه می شود یخچال دارد یکسره کار می کند. پیشنهاد می کنیم مقاله سرما نداشتن یخچال ویرپول را مطالعه کنید.

برای تست سالم بودن مگنت درب یخچال آزمایش زیر را انجام دهید.

یک کاغذ A4 را لای درب قرار دهید و درب را ببندید. کاغذ را کم کم به پایین بکشید. هرجا احساس کردید کاغذ به درب محکم نشده است یعنی مگنت یا آهن ربا آن قسمت مشکل دارد.

خرابی موتور فن اواپراتور

خرابی موتور فن اواپراتور

بالای اواپراتور یخچال (اواپراتور یخچال چیست؟) فن وجود دارد. این فن سرما را به داخل یخچال انتقال می دهد. زمانی که فن اواپرانور ایراد داشته باشد سرما به داخل یخچال انتقال داده نمی شود.

در نتیجه دمای یخچال بالا می رود و نهایتا موتور می کوشد سرما را جبران کند. این پروسه سبب می شود موتور یخچال به صورت یکسره کار کند.

برد الکترونیکی اصلی دستگاه

آخرین علت یکسره کار کردن یخچال ویرپول، خرابی و وجود مشکل در برد الکترونیکی یخچال Whirlpool می باشد. برد الکترونیکی یخچال قطعه ای بسیار مهم و اساسی در یخچال می باشد.

تمام فعالیت های یخچال از برد الکترونیکی دستور می گیرد. اگر برد الکترونیکی ایراد داشته باشد ممکن است حالت های زیر رخ دهد:

  • دستور خاموش شدن و تایم استراحت به موتور یا کمپرسور یخچال ارسال نشود.
  • دمای یخچال را درست تشخیص ندهد.
  • یخچال را بر روی حالت دیفراست یا یخ زدایی قرار ندهد.
  • دمای تنظیم شده را متوجه نشود و یخچال یکسره کار کند.

تعمیر برد یخچال ویرپول

برای حل مشکل کافی است از خدمات تعمیر برد یخچال ویرپول شرکت ریک سرویس استفاده کنید.

ما در سراسر ایران خدمات تعمیرات برد یخچال انجام می دهیم. تنها کافی است با شماره  تماس بگیرید.

, ,

نظرات کاربران

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

*

code

مطالب مرتبط

فهرست